donderdag 16 mei 2013

Puzzel met heel veel oplossingen

















Het mysterie van dit puzzeltje is dat het op oneindig veel manieren in het doosje past.
Een hersenbreker voor 1-1 formaat!!!
Voor de 1-12 versie raad ik aan vooral een oplossing [zie foto] te bewaren voor het moment dat het mini puzzeltje weer in het doosje opgeborgen moet worden!

Benodigd :Krimpie Dinkie,blisterverpakking of een overheadsheet [voor het doosje ].

Werkwijze:Lijm het patroontje met fotolijm op de Krimpie-Dinky.
[zorg voor ruimte tussen de onder-deeltjes:bij het knippen uit één vlak breekt het materiaal!].
Knip de figuren zorgvuldig uit en verwijder papier en fotolijm.
Raadpleeg voor het krimpen de aanwijzingen op de verpakking.
Krimp vooral niet teveel tegelijk : het platdrukken moet snel gebeuren.

Voor het doosje twee hulpblokjes van hout zagen
voor de doos 3-5 ,voor de deksel 3,2 - 5,2 cm.
Voor de bodem een blokje op het plastic leggen en de hoekjes uitknippen.

Plakstroken zijn niet nodig:het materiaal blijft vanzelf in model.
De randen eenmaal naar het midden vouwen en weer terug.
De randen op maat knippen.
Deksel op dezelfde manier maken.


PRINTABLE [aanklikken]

2 opmerkingen:


  1. minifantasy op 07-07-2010 12:34

    In die onderste plaatjes zie ik kasten van hetzelfde soort als ik er vanmorgen eentje van stof ontdaan heb :-)
    Bedankt weer voor het workshopje Wil
    Groetjes van J


    minidesign op 07-07-2010 12:47

    Knutselen is toch leuker dan stoffen Jolande.......


    minifantasy op 07-07-2010 12:58

    De kast stof ik maar 1 keer in de weet ik het hoeveel tijd af en dan vind ik het wel leuk om alles wat erin staat weer eens door mijn handen te laten gaan, verder vind ik inderdaad knutselen veel leuker dan stoffen, of andere HH klusjes.


    woudaswondertjes op 07-07-2010 13:08

    Dank je wel. Leuk puzzeltje.
    Groetjes, Nienke


    sweetandpetite op 07-07-2010 13:13

    Interessante puzzels, maar ik geloof ik wacht tot de warmte voorbij is.
    Leuke workshop, dank je wel.
    Groetjes Mieke


    minihobby op 07-07-2010 13:59

    Het is dat ik het veels te druk heb anders had ik dit leuke workshopje zeker gelijk gemaakt.
    bewaar het en ga hem zeker maken
    Thnx Wil
    groetjes van Erica


    Anita op 07-07-2010 16:21

    Ik ga hem ook bewaren voor als het weer wat koeler is!
    Maar wat is Krimpie Dinkie??
    Groetjes, Anita


    minihobby op 07-07-2010 21:23

    Krimpie dinkie is krimpfolie. Het is een doorzichtig plastic velletje waar je dus allerlei dingen op kan tekenen, uitknippen en aantal seconde in de over.de tekening wel drie keer zo groot maken dan dat je het werkelijk wil want in de oven krimpt het en word het dikker en kei hard.
    erg leuk spul met vele mogelijkheden.
    groetjes van Erica


    minifreubels op 08-07-2010 11:01

    Dank je wel Wil voor dit leuk workshopje.


    jody op 09-07-2010 11:54

    Dankjewel Wil, het is weer een leuke knutsel, lijkt een beetje op Tertris!
    Groetjes Jody.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. me encanta, me guardo el patrón...

    BeantwoordenVerwijderen